بررسی و مطالعه کج فهمی های دانش آموزان دوره اول متوسطه در مورد مفاهیم اتم، مولکول، عنصر و ترکیب
کد مقاله : 1018-CNF (R1)
نویسندگان
اعظم صمدی *
دبیر 0
چکیده مقاله
این مقاله به مطالعه و بررسی کج فهمی های دانش آموزان در مورد مفاهیم ماده شامل عنصر و ترکیب و ذرات تشکیل دهنده آن اتم و مولکول در دوره اول متوسطه می پردازد. این مفهوم اولین بار در کتاب درسی پایه هفتم معرفی شده است. مفهوم اتم و مولکول، مفاهیم انتزاعی هستند و تدریس آن برای معلمان و یادگیری آن برای دانش آموزان از موارد سخت و پیچیده است. هدف از این مطالعه شناسایی میزان کج فهمی های دانش آموزان پایه های هفتم و هشتم در مورد مفهوم اتم و عنصر و نیز ترکیب و مولکول می باشد. به منظور گردآوری اطلاعات، از یک پرسشنامه دارای 5 سوال چند گزینه ای استفاده گردید. پاسخ های دانش آموزان برای ارزیابی میزان درک آنها و استخراج کج فهمی های احتمالی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. بر اساس نتایج بدست آمده، اغلب دانش اموزان در هر دو پایه هفتم و هشتم در مورد مفهوم عنصر، ترکیب و مولکول کج فهمی دارند.
کلیدواژه ها
اتم، عنصر، مولکول، ترکیب، کج فهمی، دوره اول متوسطه
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر