راهبردهای تدریس مؤثر در آموزش شیمی |
کد مقاله : 1041-CNF (R2) |
نویسندگان |
علی بی مثل شعربافی1، حسام پورشالچی *2 1دببر آموزش و پرورش 2آموزش و پرورش |
چکیده مقاله |
با توجه به تولید علم و تحول بنیادین آموزش و پرورش ضروری از حرکت به سوی استفاده از روشهای آموزشی فعال ترکیب شود. مراکز تربیت معلم با ارائه برنامه های درسی جدید نقش موثری در تربیت دبیران و یادگیری فراگیران دارند. هدف پژوهش حاضر بررسی و طرح ارائه دیدگاههای در زمینه روشهای موثر تدریس در درس شیمی میباشد یک مدرس خوب شیمی برای تدریس خود باید روشهایی را انتخاب کند که در آنها دانش آموزان به صورت فعال در فرآیند آموزش و یادگیری درگیر باشند و برای آنها ایجاد چالش نماید. نمیتوان برای همه دانش آموز در مناطق مختلف یک شیوه تدریس یکسان به کار برد و با وجود اینکه معلم در کلاس با دانش آموزان زیادی سر و کار دارد که ممکن است بعضی از آنها حافظه دیداری قوی داشته باشند، برخی حافظه شنیداری و غیره. اما معلم باید روشهایی را که با ویژگیهای بیشتر دانشآموزان سازگار است انتخاب کند. با این حال، باتوجه به بررسی منابع برای راهبردهای تدریس مؤثر در آموزش درس شیمی روشهای نقشه مفهومی، انجام آزمایشات جالب و درسی برای آغاز کلاس، استفاده از ضرب المثل، تدریس در محیط های طبیعی، سوال پرسیدن از دانش آموزان و پرورش خلاقیت، مطالعهی قبل از ورود و شیوههای نمایشی پیشنهاد میگردد. |
کلیدواژه ها |
راهبردهای تدریس، آموزش، شیمی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |