فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش شیمی
کد مقاله : 1045-CNF (R2)
نویسندگان
مریم امام جمعه *1، مهشید گلستانه2، سید محسن موسوی2
1دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران، کدپستی01998963341
2گروه شیمی،دانشگاه فرهنگیان،تهران،ایران
چکیده مقاله
از جمله ویژگی‌های عصر جدید که عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات نامیده می‌شود‌،‌ ورود فناوری‌های جدید در بخش اطلاعات و ارتباطات می‌باشد که نتایج آن‌،‌ افزایش حجم و تنوع اطلاعات‌،‌ تغییر کاربردهای اطلاعات‌،‌ تغییر کانال‌های ارتباطی و افزایش میزان دسترسی به اطلاعات می‌باشد‌.‌ بنابراین آشنایی با فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات و استفاده از آنها که ”‌سواد اطلاعاتی‌“‌ نامیده می‌شود‌،‌ فراتر از ”‌سواد سنتی‌“‌ است و بایستی با ظهور فناوری‌های نوین مورد توجه تمامی افراد قرار گیرد. درس شیمی از جمله دروسی است که درک مفاهیم آن از دید دبیران و دانش آموزان دشوار است و معمولاً نگرش مثبت نسبت به آن وجود ندارد. درس شیمی به دلیل ویژگی آزمایشگاهی و کاربردی بودن آن، قابلیت بالایی برای ارائه مفاهیم، باشبیه سازی و پویانمایی (انیمیشن) رایانه‌ای دارد.آموزش به کمک فناوری اطلاعات و ارتباطات می تواند به عنوان یکی از ابزار موثر برای یادگیری بهتر یادگیرندگان باشد. هدف از این پژوهش به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش شیمی می‌باشد.
کلیدواژه ها
‌کلید‌‌واژه‌ها: فناوری و اطلاعات و ارتباطات، آموزش شیمی، اینترنت، آموزش الکترونیکی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر