اقدام پژوهی استفاده از تکالیف واگرا در درس شیمی دهم و تاثیر آن در یادگیری دانش‌آموزان در کلاس درس شیمی دهم رشته تجربی
کد مقاله : 1056-CNF (R2)
نویسندگان
فاطمه مومنی *
دانشجوی کارشناسی ارشد نانوشیمی، دانشگاه اراک، دبیر آموزش و پرورش شهرستان آشتیان
چکیده مقاله
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر تکالیف واگرای درس شیمی دهم بر افزایش یادگیری و آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با کاربردهای علم شیمی در زندگی دانش‌آموزان کلاس دهم رشته علوم تجربی مدرسه شهید محبوبه دانش شهر آشتیان در سال تحصیلی 1401-1402 انجام گرفت. این پژوهش با روش اقدام پژوهی و با استفاده از ابزار پرسشنامه محقق ساخته در بین دانش‌آموزان مورد بررسی واقع شد. روایی این پژوهش از طریق نظرخواهی از 2 تن از دبیران باسابقه‌ی شهر اراک به تایید رسید و همچنین پایایی آن نیز با انجام آزمون مجدد تایید شد. یافته‌ها حاکی از این است که دادن تکالیف واگرا به دانش‌آموزان منجر به افزایش یادگیری و آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با کاربردهای علم شیمی در زندگی خود و همچنین تثبیت بیشتر مطالب درس شیمی در ذهن آنان و همچنین درک و فهم عمیق-تر این درس می‌شود. پیشنهاد می‌شود معلمان برای افزایش یادگیری در درس شیمی، از تکالیف واگرا استفاده کنند.
کلیدواژه ها
تکالیف واگرا، درس شیمی، یادگیری دانش‌آموزان
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر