لزوم تغییر نگرش در آموزش شیمی در دوران پساکرونا |
کد مقاله : 1061-CNF (R3) |
نویسندگان |
علیرضا ناصری مود * دبیر شیمی ناحیه2 کرمان |
چکیده مقاله |
معلم در دوره کرونا با سه چالش عمده نحوه آموزش الکترونیکی، تولید محتوای الکترونیکی و نحوه ارزشیابی از دانش آموزان روبرو شد. آموزش علاوه بر استفاده از ابزارهای آموزشی و فناوری آموزشی، مستلزم استفاده از عناصر دیگر نظیر ارتباط متقابل(یادگیری تعاملی)، تخیل و ارائه بازخورد است. با تعطیلی تمام مقاطع تحصیلی در مدارس و مؤسسات آموزشی توجه به آموزشهای غیرحضوری برپایه فضای وب مورد توجه قرار گرفت. در این بین مثلث فرایند آموزش در ایام کرونا شامل روش آموزش، تولید محتوا و ارزشیابی به زعم نویسنده مقاله و بنا به تجربه ای که از ایام کرونا کسب کرده است مورد مطالعه قرار گرفته است. در این مقاله به بیان تجربه نویسنده مقاله در زمینه انتخاب نحوه آموزش در بستر فضای مجازی و تفهیم مطالب درس شیمی به دانش آموزان، چگونگی تولید محتوای آموزشی برای مفاهیم و مطالب کتابهای درسی شیمی و همچنین چگونگی ارزشیابی از دانش آموزان با نگرش بازخوردی از آموخته های دانش آموزان در کلاسهای مجازی مورد مطالعه قرار گرفته است. |
کلیدواژه ها |
کرونا، آموزش الکترونیکی، محتوای الکترونیکی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |