پاسخگویی خطی به مسائل درصد خلوص، روشی کاربردی در آموزش شیمی |
کد مقاله : 1062-CNF (R2) |
نویسندگان |
علیرضا ناصری مود * دبیر شیمی ناحیه2 کرمان |
چکیده مقاله |
با توجه به نقش شیمی در حل مسائل و مشکلات زندگی میتوان با انتخاب روش مناسب تدریس موجب تسهیل فرایند یادگیری – یاددهی شد. توانایی حل مسئله در شیمی یک موضوع اساسی و حیاتی است و نمیتوان با مسئلهها در آزمونهای شیمی خداحافظی کرد. روش حل مسأله، مسیری است که از دانش کلی و شناخت علم شیمی، حاصل می شود. این مسیر ارتباطی، استفاده از ضریب تبدیل را شامل می شود. دانش آموزان همواره برای حل کردن مسائل با دشواریهایی مواجه هستند. وجود عبارت درصد خلوص در مسائل موجبات القای عدم توانایی در حل مسائل درصد خلوص را در آنها نمایان می کند. در این مقاله نویسنده معتقد است می توانیم دانش آموز را با مسیر و تکنیک جدیدی در حل مسئله آشنا کنیم. بطوریکه مسائل در سه دسته درصد خلوص برای عبارت معلوم مسئله، درصد خلوص برای عبارت مجهول مسئله و زمانیکه خود درصد خلوص مجهول مسئله است تقسیم بندی می شود. سپس از طریق یک آموزش پویا، جذاب و خلاقیت محور با تعریف یک ساختار واحد برای حل مسائل درصد خلوص، سعی در همگرایی روش حل ارائه شده برای تمامی مسائل آن می شود. |
کلیدواژه ها |
درصد خلوص، معلوم، مجهول، کسر تبدیل |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |