روش کاوشگری هدایت شده: مطالعه مروی آرایش الکترونی و موازنه |
کد مقاله : 1066-CNF (R2) |
نویسندگان |
معصومه پایدار *1، فاطمه رحمتی حسن آبادی2 1دبیر شیمی/ متوسطه دوم فاطمیه شهرستان کلات نادری 2دبیر شیمی صالح آباد خراسان رضوی |
چکیده مقاله |
ذهن انسان فعال است و معلم شرایط یادگیری را ایجاد میکند و مهارت های ذهنی و قابلیتهای تفکر را تقویت مینماید .روش تدریس از مهم ترین عناصری است که در تحقق هدفهای آموزشی به طور فزایندهای مؤثر می باشد.کاوشگری روشی پژوهشی است که میتواند ما را در درک چه و چگونگی جهان پیرامون یاری کند. این مقاله با به کارگیری الگوی تدریس کاوشگری هدایت شونده به بررسی اثر بخشی در یادگیری مفهوم موازنه و آرایش الکترونی پرداختهاست. روش پژوهش انجام شده مروری - توصیفی با رویکرد کاربردی است. در این کار پژوهشی تعدادی کاربرگ که برای اهداف مورد نظر در کلاس درس شیمی تهیه و اجرا شدهاند معرفی میگردد. با تدوین کاربرگ هایی مبتنی بر چرخه کاوشگری هدایت شده، فراگیر داده ها را محک میزند و توضیحات را به منظور توسعه مفاهیم شیمیایی مینویسند. مشاهدهها در بررسی نشان داد که این الگوی تدریس موجب فعال شدن دانشآموزان و مشارکت کامل آنان در امر آموزش ویادگیری میشود. |
کلیدواژه ها |
کاوشگری هدایت شده ، تدریس ، موازنه، آرایش الکترونی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |