افزایش انگیزه در آموزش شیمی |
کد مقاله : 1085-CNF (R1) |
نویسندگان |
علیرضا خدایی *1، یاور احمدی2 1دانشجوی کارشناسی ارشد شیمی تجزیه، دانشگاه مراغه. ایران/ دبیر شیمی شهرستان چاراویماق، ایران 2استادیار، گروه علوم پایه، دانشگاه فرهنگیان، تبریز، ایران |
چکیده مقاله |
درس شیمی جزو درسهایی است که اولاٌ افراد خاصی بدان علاقه درونی دارند، ثانیاٌ به خاطر اینکه بیشتر مطالب آن ذهنی است و کاملاٌ ملموس نیست، لذا در آموزش این درس به طور معمول با مشکلاتی مواجه میشویم که البته بسیاری از این مشکلات با تدابیر معلمان شیمی که ذهنی فعال دارند، حل میشود. فرایند تدریس در شیمی با چالشهای عمیقی روبهرو است یکی از چالشها بی انگیزگی و عدم علاقه و اشتیاق دانش آموزان به مطالب درسی است. زیرا دشواری مطالب انتزاعی و نیازمند تفکر عمیق در مطالب به همراه پیچیدگی محاسباتی و حفظیاتی مفاهیم بسیاری از دانش آموزان را با کاهش انگیزه و اشتیاق یادگیری درس شیمی روبهرو میکند. فراموش نکنیم که برای یادگیری و درک هر موضوعی اشتیاق و انگیزه به همراه طمع یادگیری بیشترین تاثیر را در پیشرفت ماده درسی دارد. پژوهش حاضر مطالعه مروری بر لازمه افزایش انگیزه و دلایل و راهکارهای موثر در آموزش شیمی می باشد. |
کلیدواژه ها |
یادگیری، انگیزه، پیشرفت، خلاقیت، آموزش شیمی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |