استفاده از روش های فعال تدریس در آموزشهای مجازی |
کد مقاله : 1095-CNF (R2) |
نویسندگان |
امیرحسین چشمه خاور * گروه شیمی، دانشگاه فرهنگیان، تهران |
چکیده مقاله |
با شیوع جهانی ویروس کرونا، کلاسهای حضوری در اکثر نقاط جهان تعطیل شد و جای خود را به آموزشهای مجازی داد. در حالیکه آموزش از راه دور برای همه مدرسان یک چالش بود، عدم بازدهی کلاسها و عدم مشارکت فراگیران به یک چالش بزرگتر تبدیل شده بود. بنابراین از همان ابتدا، نیاز به یافتن روشهای نوآورانه در تدریس و ارزشیابی دانشجویان و دانشآموزان کاملا حس میشد. رویکردهای تدریس مورد استفاده برای در آموزش های مجازی عمدتا بر پایه روش های غیر فعال بوده است که تعامل بین مدرس و فراگیر را محدود میکرد. مشکلات زیرساختی اینترنت و بسترهای آنلاین هم این مشکل را بیش از پیش تشدید میکرد. اگرچه خطرات کووید کاهش یافته است، اما شیوع سایر بیماریهای همهگیر جدید در آینده امکانپذیر است، که این موضوع توجه بیشتر به دورههای آنلاین و ارتقای آنها و برطرف کردن نقایص این دورهها را طلب میکند. در این مطالعه به بررسی میزان کارآمدی یک روش فعال تدریس در آموزش مجازی میپردازیم. نتایج نشان داد با وجود محدودیتها، استفاده از روش فعال یادگیری به مشارکت بیشتر فراگیران و بازدهی بیشتر آموزشی نسبت به روش سخنرانی منجر شد. |
کلیدواژه ها |
آموزش مجازی، روش فعال، سخنرانی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |