بررسی چالشهای برگزاری دورههای کارورزی آموزش شیمی بصورت مجازی از منظر اساتید راهنما |
کد مقاله : 1096-CNF (R1) |
نویسندگان |
امیرحسین چشمه خاور *1، مجید افشاری2، حمیدرضا کاشفی3 1گروه شیمی، دانشگاه فرهنگیان، تهران 2گروه فیزیک، دانشگاه فرهنگیان، تهران 3گروه ریاضی، دانشگاه فرهنگیان، تهران |
چکیده مقاله |
اگرچه خطرات کووید کاهش یافته است، اما شیوع سایر بیماریهای همهگیر جدید در آینده امکانپذیر است، که این موضوع توجه بیشتر به دورههای آنلاین و ارتقای آنها و برطرف کردن نقایص این دورهها را طلب میکند. مطالعه حاضر به بررسی چالشهای اجرای دورههای کارورزی آموزش شیمی بصورت مجازی و بیان راهکارهای عملی برای اجرای آن می-پردازد. ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ در چارچوب رویکرد ﮐﯿﻔﯽ و با استفاده از روش پدیدار شناسی ﺻﻮرت ﮔﺮﻓﺘﻪاﺳﺖ. بر اساس نمونه گیری هدفمند 15 استاد راهنما که تجربه کارورزی بهصورت حضوری و مجازی را داشتند در این تحقیق مشارکت داشته اند. ﺑﺮای ﮔﺮدآوری اﻃﻼﻋﺎت، از مصاحبه های نیمه ساختار یافته استفاده شد. بهبود کارایی پلتفرمهای آنلاین، افزایش تعامل بین استاد راهنما و معلمراهنما، کاهش تعداد فعالیتها، استفاده از سایر روشهای ساختگرایی دارای تطابق بیشتر با آموزش آنلاین، آشناکردن دانشجومعلمان با راهبردهای مناسب تدریس، طراحی واحد یادگیری، و تولید محتوای مناسب برای فضای مجازی از مواردی بودند که برای بهبود اجرای فعالیتهای آموزشی بصورت مجازی در فرایند اقدامپژوهی و درسپژوهی پیشنهاد داده شد. |
کلیدواژه ها |
کارورزی، آموزش مجازی، دانشگاه فرهنگیان |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |