اثربخشی روش بارش مغزی نسبت به روش سخنرانی در یادگیری شیمی پایه دهم
کد مقاله : 1104-CNF (R1)
نویسندگان
علی صفری *1، وحید امانی2، اسماعیل اولی3
1دبیر شیمی
2گروه آموزشی شیمی، مرکز شهید بهشتی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران
3استادیار آموزش شیمی دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
هدف این پژوهش بررسی میزان اثر بخشی دو روش تدریس بارش مغزی و سخنرانی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می باشد. روش پژوهش بصورت نیمه آزمایشی در قالب طرح پیش آزمون – پس آزمون و جامعه آماری ما شامل دانش آموزان پسر دوره دوم منطقه 18 می باشد. برای نمونه گیری دانش آموزان دو کلاس درسی با یکدیگر مقایسه شدند که در یک کلاس از روش تدریس بارش مغزی و در کلاس دیگر از روش سخنرانی استفاده شد. نمونه آماری ما نیز شامل 60 نفر از دانش آموزان پسر پایه دهم دبیرستان شهدای هفت تیر بود. تدریس به دو روش بارش مغزی و سخنرانی برای دو کلاس بصورت جداگانه تدریس شد و بعد از آن از دو گروه آزمون گرفته شد و داده ها آزمون کوواریانس با استفاده از نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شد با توجه به نتایج بدست آمده می توان دریافت که میانگین نمرات دو گروه آزمایش و کنترل با یکدیگر تفاوت معنا داری دارند.
کلیدواژه ها
آموزش شیمی، بارش مغزی، پیشرفت تحصیلی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر