بررسی و مطالعه کج فهمی های دانش آموزان دوره اول متوسطه در مورد مفاهیم چگالی، جرم و حجم |
کد مقاله : 1105-CNF (R1) |
نویسندگان |
اعظم صمدی * دبیر 0 |
چکیده مقاله |
این مقاله به مطالعه و بررسی کج فهمی های دانش آموزان در مورد مفهوم دانسیته یا چگالی و مفاهیم مرتبط با آن در دوره اول متوسطه می پردازد. چون چگالی در ارتباط با مفاهیم جرم و حجم می باشد غالبا این مفهوم با مفهوم جرم و گاها با مفهوم حجم اشتباه گرفته می شود. مفاهیم جرم، حجم و چگالی اولین بار در کتاب درسی پایه هفتم توضیح داده شده است. تدریس مفهوم دانسیته و بیان تفاوت آن با جرم برای معلمان و یادگیری آن برای دانش آموزان از موارد سخت و پیچیده است. هدف از این مطالعه شناسایی میزان کج فهمی های دانش آموزان پایه های هفتم و هشتم در مورد مفهوم چگالی و نیز جرم و حجم می باشد. به منظور گردآوری اطلاعات، از یک پرسشنامه دارای 4 سوال چند گزینه ای استفاده گردید. پاسخ های دانش آموزان برای ارزیابی میزان درک آنها و استخراج کج فهمی های احتمالی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. بر اساس نتایج بدست آمده، اغلب دانش اموزان در هر دو پایه هفتم و هشتم در مورد مفهوم چگالی و حجم کج فهمی دارند. |
کلیدواژه ها |
چگالی، جرم، حجم، کج فهمی، دوره اول متوسطه |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |