یادگیری تلفیقی در آموزش شیمی |
کد مقاله : 1107-CNF (R3) |
نویسندگان |
رضا غرایی خسروشاهی *، نیما کریمنژاد، مهدی عزیز زاده، محمد جواد آثری دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
راز پیشرفت تمدن بشری به شکل امروزی که هم اکنون شاهد آن هستیم چیست؟. اگر کمی بدان فکر کنیم شاید در وهله اول یافته ها و تحقیقات دانشمندان را جواب دهیم که پاسخ صحیحی است اما اگر در هر دوره ای چیزی کشف می شد و امکان انتقال آن به نسل های بعدی وجود نداشت تمدن به شکل امروزی دیگر وجود نداشت ، بنابر این آنچه سبب شده است ضمنحفظ ساختار های گذشته پیشرفت حاصل آید آموزش دانسته های نسل حاضر به نسل بعدی است لکن عدم آموزش یا اخلال در آموزش دارای تبعات گسترده ای می باشد . تجربیات دوران پاندمی کرونا و تعطیلی آموزش حضوری به ما این تجربه را نشان داد که نمی توانیم تنها به آموزش مجازی بسنده کرده و نسبت به آموزش حضوری غافل شویم در عین حال با توجه به پیشرفت علم و ورود فناوری در افزایش کیفیت در تمامی سطوح زندگی بشری باید در نگاه تخصصی به آموزش گام به گام آموزش را نیز هدفمند نمود در مقاله پیش رو نسبت به بررسی آموزش تلفیقی که از مباحث روز در حوزه آموزش می باشد خواهیم پرداخت که با توجه به اهمیت درس شیمی برای دانش آموزان متوسطه می توان از آن در جهت جبران نقص آموزش حضوری در تشکیل ساختار های ذهنی دانش آموزان استفاده نمود. |
کلیدواژه ها |
آموزش تلفیقی، آموزش، معلم، آموزش شیمی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |