کاربرد فنّاوری اطّلاعات در آموزش شیمی با تأکید بر نرم افزارهای شیمی |
کد مقاله : 1109-CNF (R2) |
نویسندگان |
سجاد علیاری * آموزش شیمی،دانشگاه فرهنگیان،تبریز،ایران |
چکیده مقاله |
عصرحاضر را باید تلفیقی از ارتباطات و اطلاعات دانست. پدید آمدن فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی بیشترین اثر را برمحیط های آموزشی داشته است. هدف اساسی فناوری آموزشی تسهیل، توسعه و تقویت فرآیند آموزش و یـادگیری اسـت. با توجه به آمیخته بودن علم شیمی با مفاهیم فیزیک، ریاضی و آمار که دارای محاسبات پیچیده و طولانی است، لزوم آشنایی شیمیدان ها با نرم افزار های رایانه ای به منظور سهولت بخشیدن امور، دست یابی به شرایط بهینه آزمایشگاهی و بررسی و ارزیابی داده های آزمایشگاهی احساس میشود. از آنجایی که امروزه مدل سازی و طبقه بندی داده ها به وسیله ی نرم افزارهای رایانهای، بخش مهمی را در علم شیمی به خود اختصاص داده بنابراین ضروری است که شیمیدان ها برای انجام کارهای حرفهای خود و تدریس خود به اندازه کافی با نرم افزارها آشنا باشند. در در این مقاله به مرور مطالب مربوط به فنّاوری اطّلاعات و ارتباطات و همچنین معرفی چند نمونه از نرم افزار های کاربردی شیمی پرداخته شده است. |
کلیدواژه ها |
فناوری، ارتباطات، شیمی، نرم افزار ها، مدل سازی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |