راهبردهای تدریس موثر و درست درآموزش علوم تجربی و تاثیر آن بریادگیری دانش آموزان |
کد مقاله : 1130-CNF (R1) |
نویسندگان |
رضا عبداللهیان بلوچی *1، وحید امانی2، اسماعیل اولی3 1دبیر آموزش و پرورش منطقه تهرانسر، تهران، ایران 2گروه آموزشی شیمی، مرکز شهید بهشتی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران 3گروه علوم پایه تهران |
چکیده مقاله |
در پژوهش حاضر، راهبردهای تدریس موثر و درست درآموزش علوم تجربی و تاثیر آن بر روی یادگیری دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفته است و روش پژوهش، توصیفی_پیمایشی است. هدف از این تحقیق بررسی روش های نوین تدریس از جمله روش همیاری، اکتشافی، بازدید علمی و پروژه در درس علوم تجربی دوره متوسطه اول می باشد تا معلمان این حوزه، با استفاده از این روش ها بتوانند دانش آموزانی با روحیه خلاق و توانمند پرورش دهند. یافته ها بیانگر این است که روش اکتشافی ، روش پروژه ، روش کاوشگری و روش ایفای نقش در یادگیری دانش آموزان تاثیر دارد.و همچنین در این پژوهش ،روش تدریس اکتشافی نسبت به سه روش تدریس دیگر بر یادگیری دانش آموزان، تاثیر بیشتری داشت. در نهایت تلفیق هر یک از این چهار روش در امر آموزش علوم تجربی می تواند تأثیر بسیار شگرفی بر آموختن محتوای درس علوم تجربی در مقطع ابتدایی و متوسطه بگذارد. |
کلیدواژه ها |
روش تدریس ،آموزش علوم تجربی، معلم، دانش آموز |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |